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Denis L. DRYSDALL
(ed.),
Jean Michel MASSING
(ed.)
Hieroglyphs, Speaking Pictures, and the Law: The Context of Alciato's Emblems
Glasgow Emblem Studies
Acknowledgments Preface Andrea Alcialo: Pater et Princeps Andrea Alciato: In Bifum: the Budding Humanist The Emblems in Two Unnoticed Items of Alciato’s Correspondence SYMBOLISM Authorities for Symbolism in the Sixteenth Century The Hieroglyphs at Bologna Filippo Fasanini and his ‘Explanation of Sacred Leffers’ Devices as ‘Emblems’ before 1531 An Early Use of Devices: René Bertaut de la Grise, La Penitence damour Budé and Bocchi on Symbols The Emblem according to the Italian Impresa Theorists Gavino Sambigucio and his Interpretation of Achille Bocchi’s ‘Hermathena’ EDUCATION Self-Analysis al/d Self-Awareness: Alciato’s Advice to his Students Defence and Illustration of the German Language: Wolfgang Hunger’s Preface to Alciato’s Emblems Barthélemy Aneau: the Profitable and the Polemical Presence and Absence of Ramus in Mignault’s Emblematics and Poetics LAW Alciato and the Grammarians: the Law and the Humanities in the Parergoniuris libri duodecim A Lawyer’s Language Theory. Alciato’s De verborum significatione ‘The Good have Nothing to Fear from the Rich.’ Did Alciato really believe that? Hercules Prince of Bastards and Alciato on Illegitimacy APPENDIX Selected Occurrences of the Word Emblema in Printed Works before Alciato
Les toutes premières études d’emblèmes relevaient principalement du domaine des iconographes. Dans les années 1980, elles se concentrent plus particulièrement sur les emblèmes du théâtre imprimé du XVIIe siècle et montrent une tendance à se définir à l’aide d’un lexique propre à l’époque. Au cours de la même période, éclate un débat : que veut dire Alciate quand il utilise, de façon détournée, mal pensée et complètement hors de propos, ce terme pour le titre de son épigramme ? L’objectif principal de cette étude a été d’éviter l’anachronisme et de comprendre comment Alciate lui-même et ses contemporains concevaient l’emblème à la Renaissance.
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